Klachtenregeling

Heb je een klacht? 

Het kan gebeuren dat je een klacht hebt over de zorgkwekerij. Een klacht is dat je aangeeft dat je ontevreden bent over hoe je behandeld wordt door de zorgkwekerij of een medewerker van de zorgkwekerij.

Wat te doen bij een klacht:

Er zijn meerdere mogelijkheden beschikbaar om je klacht kenbaar te maken. Je bent altijd vrij om te kiezen welke mogelijkheid je daarvoor gebruikt.

  • Bespreek de klacht met Emmy of Cindy op een rustig tijdstip.
  • Maak met Emmy of Cindy een afspraak om over de klacht te praten. Neem eventueel je ouders of vertegenwoordiger(s) mee.
  • Ga een gesprek aan met de vertrouwenspersoon van de zorgkwekerij.

Cliënten kunnen gebruik maken van de landelijke klachtencommissie waar MeMo bij is aangesloten.

Schrijf een brief en vermeld in de brief:

  • Jouw naam, adres, telefoonnummer en dat van je wettelijke vertegenwoordiger of van diegene die je helpt bij het maken van de brief;
  • De naam, adres en telefoonnummer van de zorgkwekerij en de persoon over wie je een klacht indient;
  • Een zo’n uitgebreid mogelijke beschrijving van de gebeurtenis waarover je een klacht hebt;
  • De reden waarom je hier een klacht over hebt;
  • Een beschrijving over wat je al hebt ondernomen om tot een oplossing van de klacht te komen;
  • Stuur je brief naar:  Klachtencommissie Landbouw en zorg p/a Federatie Landbouw en Zorg  Postbus 54  3780 BB Voorthuizen

De landelijke klachtencommissie gaat de klacht dan onderzoeken. Het kan zijn dat je wordt gebeld of dat de commissie op de zorgkwekerij langskomt om meer informatie te vragen aan jou en aan de zorgkwekerij.

Na een paar weken krijg je bericht van de klachtencommissie. De commissie geeft dan aan of je klacht terecht is en welke dingen de zorgkwekerij en jij zouden kunnen verbeteren.

Wil je meer informatie? Op www.landbouwzorg.nl staat meer informatie over hoe je een klacht kan oplossen en hoe de landelijke klachtencommissie werkt.

Zie ook de brochure “Ontevreden over de geleverde gezondheidszorg” op www.igz.nl  kies vervolgens voor: Melden, Melden als prive persoon en dan onderaan bij Meer informatie.